11 Şubat 2011 Cuma

Private Shopping Nedir?

Mağazalarda bile alacağım her ürünü özellikle kalite anlamında incelemeyi kendine görev bilen biricik şahsiyetim için internetten alışveriş özellikle giyim, aksesuar anlamında bana çok uzaktı. Ancak herkes Private Shopping siteleri üzerinden kapış kapış alışveriş yapıyor bir de ben denesem ne çıkar diye düşündüm bir gün ve Trendyol firmasından bir çanta sipariş vererek başladım işe. Ürün, belirtilen teslimat süresinin ilk gününde kargo şirketi tarafından elime ulaştırıldı. Vaaay be dedim kendi kendime ne kadar muhteşem bir servis, zaten genel anlamda Trendyol'un müşteri odaklı bir şirket olduğu gözden kaçmıyordu. Büyük bir heyecanla paketi açtım, siparişini verdiğim çanta kutunun içinde duruyordu. Çantayı elime alır almaz önce burunuma ağır bir plastik kokusu geldi. Tamam suni deri kokar ama o an anladım ki suni derinin bile kalite dereceleri varmış!
Aldığım ürünün markası bilindik bir marka olmasa da La Luiva'ydı. Ancak çantanım metal kulplarında dört ayrı yerde Jimmy Choo yazması beni çileden çıkartmaya yetti. Kısacası Trendyol kopya Jimmy Choo çantaya La Luiva etiketi bastırıp, sevgili çanta avcısı kadın milletinin önüne koymuştu. Metropolde yaşayan bir çoğunuz Jimmy Choo'yu bilir ve bu oyunun farkına varabilir ama ya bu sitelerin müşteri portföyünün %70'ini oluşturan Anadolu'daki müşteri nasıl anlayacak bu işi?

Diğer Private Shopping sitelerine de baktığımda (örn. Markafoni, VIP dukkan vs) onlarda tıpkı Trendyol gibi semt pazarlarında satılan ürünlerin, yanlarında high-end kalacağı ürünleri adı sanı duyulmamış markalar altında büyük indirimler yapılmış gibi tüketicinin talebine sunuyorlar. Bu şirketlerin iş modeli, bütün İstanbul semtlerindeki çarşılarda yer alan mağazalard 20 Lira'ya bulabileceğiniz gömleğe 50 Lira orijinal fiyat yazıp %50 indirimle satmak, araya da bir iki tane bilinen markanın genelde sezon sonu ya da sezon da satmayan ürünlerini koyarak sanal butikler açmak. Tabi bu sitelerin sattıkları ürünleri güzelce ütületip, hoş kadın ve erkek modellere giydirip profesyonel fotograf çekimi yaptırarak sergilediği göz boyama konusu da dikkatten kaçmamali.

Her şeye rağmen yine de Private Shopping hayatımın parçası, bana zaman kazandırıyor diyorsanız size tavsiyem, başınıza gelecek olumsuz durumlarda tüketici haklarınızın sonuna kadar savunucusu olun ve  asla haklarınızdan vazgeçmeyin...

3 yorum:

Gülin dedi ki...

Çanta tatsız bir tecrübe olmuş senin için :( Dün ben de benzer birşey okudum. Satın aldığı Barbour marka botlar 2 giyişte açılınca siteden değiştirmeye çalışan bir tüketici, sonuç alamayınca botları Barbour'a görütüyor ve "bunlar sahte" yanıtını alıyor. Bakalım private shopping'teki bu kalite açığını kim kapatacak?

BenimGörüşüm dedi ki...

Online alışveriş yaparken çok dikkatli olmak gerekiyor, şirketin kendi online alışveriş sitesi dışında alınan ürünler sıkıntı yaratabiliyor gerçekten de. İnci deri ile süper bir online alışeriş deneyimi yaşadım, herkese tavsiye ederim.

smyrnamel dedi ki...

Merhaba, bu durumlar hakkaten tatsız.. insanın zamanını, parasını çalışıyorlar... ben bir de size www.lilabella.com u öneririm... ürünler %100 gerçek, ve öle semp pazarından almış yalandan marka ismi verilmiş ürünlerden arınmış bir private shopping sitesi... Memnun kalacağınızdan şüphem yok...